جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
حسینی همدانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی گفت: تضاد ما با اسرائیل، از آرمان‌ها و اصول انقلاب اسلامی است؛ ولو اسلحه در دست نداشته باشد.

ه گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه ششم مهرماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج، ضمن عرض تسلیت به بازماندگان حادثه طبس، به روز جهانی سالمندان اشاره کرد و گفت: با توجه اینکه کشور به سمت پیری جمعیت می‌رود لازم است دستگاه‌های مربوطه زیرساخت‌های لازم جهت رسیدگی به پیران را از جهات مختلف فراهم کنند تا از سختی‌هایی که خواهند داشت کم شود.

وی افزود: همچنین لازم است که اقدامات فوری و ضروری مثل تشویق به فرزند آوری و تأمین شغل برای جوانان و مسکن و امثال ذالک نیز برای جبران پیری جمعیت، انجام گیرد.

همه باید نسبت به مسئله نفوذ حساس باشند

امام‌جمعه کرج ضمن گرامیداشت یاد همه رزمندگان دفاع مقدس بخصوص سرداران شهید سرافراز، فلاحی، فکوری، نامجو، جهان‌آرا و کلاهدوز ، به بیانات رهبر معظم انقلاب در جلسه تکریم از پیشکسوتان اشاره کرد و گفت: توصیه ایشان را نسبت به توصیف و تحلیل دوران دفاع مقدس ملاحظه فرمودید.

وی در ادامه به بخشی از بیان رهبر معظم انقلاب که نشانه از دغدغه ایشان نسبت به یک روند غلطی است که در حال انجام است و همه باید روی آن حساس باشند تأکید کرد و گفت: ایشان فرمودند: «پرچم نفوذ فرهنگی و سبک زندگی دشمن نباید در داخل کشور برافراشته شود. نباید گذاشت دشمن شکست‌خورده در داخل کشور با انحاء حیله‌ها و ترفندها کار خودش را دنبال کند».

وی در ادامه افزود: رهبر انقلاب این تذکر را متوجه وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت علوم و وزارت بهداشت و صداوسیما دانستند.

نفوذ جریانی و شبکهای از هر نفوذی بسیار خطرناکتر است

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی تذکر چند سال قبل رهبر معظم انقلاب را نسبت به ایجاد اختلاف و نفوذ که نقشه‌ استکبار جهانی برای بلعیدن منطقه است، یادآور شد و گفت: ایشان راجع به نفوذ و اشکال مختلف آن که نفوذ فردی و موردی هست و نفوذ جریانی نکات مهمی را بیان فرمودند؛ و اینکه مثلاً جاسوسی برای بیگانگان کم‌اهمیت‌ترین نوع نفوذ فردی است؛ و بالاتر از آن وقتی است که در کنار مسئولِ تصمیم گیر قرار بگیرند و برایش تصمیم‌سازی کنند.

وی در ادامه گفت: آنچه از اهمیت ویژه برخوردار است نفوذ جریانی و شبکه‌ای است که بسیار خطرناک‌تر است. چون در بدنه ملت و بخصوص نخبگان و افراد مؤثر و تصمیم سازان با استفاده از ابزارهایی مثل پول، شبکه‌سازی می‌کند.

وی با بیان اینکه نفوذ جریانی بر روی تغییر آرمان‌ها و باورها و تغییر سبک زندگی کار می‌کند، بیانی از رهبر معظم انقلاب را بازخوانی کرد و بیان داشت: عبارت ایشان این است: «… هدف این است که محاسبات مسئولان را عوض کنند و تغییر بدهند، یعنی مسئول جمهوری اسلامی به این نتیجه برسد که با ملاحظه هزینه و فایده، احساس کند که باید این اقدام را بکند، این اقدام را نکند، نفوذ برای این است، به این نتیجه برسد که فلان رابطه را قطع کند، فلان رابطه را ایجاد کند، نفوذ برای این است که این محاسبات در ذهن مسؤولین عوض بشود. آن‏وقت، وقتی نتیجه این بشود که فکر مسؤولین و اراده مسؤولین در مشت دشمن قرار بگیرد، دیگر لازم نیست دشمن بیاید دخالت مستقیم بکند، نه مسئول کشور همان تصمیمی را می‏گیرد که او می‏خواهد… آماج دوّم مردم‌اند. باورهای مردم باید عوض بشود، باور به اسلام، باور به انقلاب، باور به اسلام سیاسی، باور به این‏که اسلام غیر از کارهای شخصی وظایف عمومی هم دارد، حکومت هم دارد، جامعه‏سازی هم دارد، تمدّن سازی هم دارد، باور به نفی این‏ها (جایگزین شود). این‏ها باید از ذهن مردم زدوده بشود، عکسش در ذهن مردم جا بگیرد. (می‏خواهند) باور به استقلال را عوض کنند. یکی از چیزهایی که نفوذ در باورهای مردم هدف قرار می‏گیرد، این است که خیانت‌های غرب را فراموش کنند».

خطیب جمعه کرج در ادامه بازخوانی بیان رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان راه‌های نفوذ را هم تا ده راه شماره کردند؛ مثل علم و اقتصاد و فرهنگ و هنر؛ و در ادامه فرمودند: « این نفوذ هم کارهای حاشیه‏ای است، یکی از چیزهایی که مکمّل این نفوذ است، تخطئه کسانی است که بر اصالت‌ها، بر نگاه درست، بر ارزش‌ها پای می‏فشارند، این مکمّل نفوذ است…»؛ یعنی با انقلابی‌ها مخالفت می‌کنند و می‌گویند این‌ها تندرو هستند؛ با بسیجی‌ها مخالفت می‌کنند.

وی در ادامه به مواردی که دشمن از اول انقلاب تا به امروز تلاش کرده برای نفوذ از عوامل داخلی سوءاستفاده کند، اشاره کرد و گفت: مثلاً در دهه اول انقلاب افراد خودشان را در دستگاه‌های حساس نفوذ دادند تا اقدامات تروریستی داشته باشند. در سال‌های اخیر هم دانشمندان هسته‌ای را با همین روش توانستند ترور کنند. یا مثلاً نفوذ دادن شخصی مثل جیسون رضاییان در مرکزی حساس که مسئولیت تهیه بولتن طبقه‌بندی‌شده را داشت.

بیتوجهی به ‌فرمان ولی، خسارات فراوان به همراه دارد

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی در ادامه بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب، به موضوع دوقطبی انقلابی و غیرانقلابی در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور پرداخت و گفت: ایشان فرمودند: «باید مقابل جریان غیرانقلابی داخل نظام ایستاد».

وی افزود: این یک دستور است؛ و بی‌توجهی به ‌فرمان ولی، خسارات فراوان به همراه دارد. این بیان ایشان با توجه به سخنان دو روز قبل ایشان، برای همه ما مسئولیت ساز است و نباید به‌سادگی از این دستورات عبور کرد.

شاخصه‌های جریان غیرانقلابی را بشناسیم

وی با تأکید بر اینکه جریان غیرانقلابی را باید شناخت تا بشود با آن مقابله کرد، گفت: اول باید با مبانی فکری آنان آشنا شویم؛ و در مرحله بعد مواضع آنان را بشناسیم و سپس رفتار آنان را دقیق بررسی کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه به بیان شاخص‌های جریان غیرانقلابی پرداخت و اظهار داشت: آن‌ها در اوج قله غرب‌گرائی بسر می‌برند؛ و کاملاً مبانی تفکر غربی را پذیرفته و در مقابل آن تسلیم محض هستند. دلداده و واداده غرب هستند. اعتقادی به اسلام ناب ندارند. می‌گویند: «شما برای این‌که بتوانید پیشرفت بکنید، راهی جز راه غرب ندارید و راه غرب، یعنی پذیرش خرد غربی».

وی افزود: به‌هیچ‌وجه روحیه انقلابی و فعالیت جهادی ندارند؛ و اصلاً اعتقادی هم به اینکه دین می‌تواند جامعه را اداره کند، ندارند. آن‌ها دم از ولایت‌فقیه و تبعیت از آن می‌زنند اما آنچه را که میل دارند می‌پذیرند. بیشتر انقلابی نمائی دارند تا انقلابی گری. گاهی هم بالصراحه می‌گویند دوران انقلاب تمام شده است.

وی ادامه داد: وظیفه قطعی خود می‌دانند که سابقه پلیدی و دشمنی‌هایی که آمریکا با مردم ایران داشته را از بین ببرند؛ و به‌شدت در بزک کردن و روتوش آمریکا تلاش می‌کنند و از شعار مردم علیه ام‌الفساد و شیطان بزرگ آمریکا ناراحت می‌شوند؛ و دائماً هر موقعیتی پیدا کنند به دنبال ارتباط با آمریکا هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی بیان داشت: این جریان در جاهای مختلف و با بیان گوناگون القاء می‌کنند و مردم را تحقیر می‌کنند که نمی‌توانیم و نمی‌شود؛ هر جا دیدید مسئولی یا کارگزاری یا شخصی گفت نمی‌توانیم و نمی‌شود بدانید او یکی از افراد جریان غیرانقلابی است که در داخل نظام نفوذ کرده است. به علاوه همه دشمنی‌هایی که علیه ما می‌شود را توهم انقلابی‌ها می‌دانند؛ و دشمنی‌ها را قبول ندارند.

وی اظهار داشت: این جریان از اینکه ما با کشورهای مستقل جهان رابطه و مراوده داشته باشیم ناراحت هستند؛ و دائم سنگ‌اندازی می‌کنند؛ و هم اینکه این جریان خودش را ملزم به رعایت سیاست‌های ابلاغی رهبری درباره اقتصاد مقاومتی و جوانی جمعیت و امثال این‌ها نمی‌داند.

وی در ادامه گفت: خوی اشرافی‌گری و کاخ‌نشینی و بی‌توجهی به محرومان در این جریان فراوان دیده می‌شود. در غارت بیت‌المال ید طولا دارند؛ و کاملاً نسبت به مستضعفان بی‌تفاوت هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز افزود: این جریان به‌شدت باندی عمل کرده و اهل به‌کارگیری هم‌حزبی‌ها و دوستان هستند؛ و افراد نخبه و توانمند را که موافق با آنان نباشند کنار می‌گذارند؛ و اعتمادی هم به جوانان مؤمن ندارند؛ ولو شعار جوان‌گرایی هم بدهند.

وی گفت: آن‌ها اهتمامی به مباحث فرهنگی ندارند و با بی‌تفاوتی به رسانه و فضای مجازی، اباحه‌گری و ولنگاری و ابتذال در هنر را ترویج می‌کنند.

جریان انقلابی باید روشن و واضح و به‌موقع عمل کند

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی در ادامه بیان شاخص‌ها به موضوع انقلابی‌گری اشاره کرد و گفت: این جریان به‌شدت اهل دوقطبی سازی‌های مذموم هستند؛ و به‌راحتی به جریان انقلابی انگ می‌زنند و با اتهام به تندروی، سعی در منزوی کردن آنان ‌دارند.

وی با استناد به بیانی از رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: آقا فرمودند: «انقلابی گری برخلاف نظر و تبلیغ برخی‏ها، تندروی نیست؛ بلکه‌ انقلابی گری یعنی ‌عادلانه، خردمندانه، دقیق، دلسوزانه، منصفانه، قاطعانه و بدون رودربایستی عمل کردن». این بیان حضرت آقا به ما یاد می‌دهد که باید هم مواظب باشیم دوقطبی مذموم نسازیم و هم مطالبه گری داشته باشیم و نقد منصفانه کنیم؛ مثل انتقادی که به بعض مواضع رئیس‌جمهور محترم داریم.

وی با بیان اینکه جریان انقلابی باید روشن و واضح و به‌موقع عمل کند، افزود: فاصله‌گذاری با افراد و جریانات باید کاملاً مشخص باشد تا آن وفاق که گفته می‌شود هم به وجود بیاید.

امام جمعه کرج افزود: آقا فرمودند: «وقتی شما می‌بینید که عدّه‌ای با اساس نظام شما، با اساس انقلاب شما، با اساس باور و دین شما بنای مخالفت و بنای کارشکنی و اذیّت کردن دارند، باید فاصله‌ی خودتان را با این‌ها مشخص کنید و اعلام بکنید که با این‌ها فاصله دارید؛ این یک‌چیز لازمی است. بخصوص ما مسئولین در این زمینه بایستی خیلی جدی و کوشا باشیم. اگر این [طور] شد، آن‌وقت اتّحاد و انسجام ملی معنا پیدا می‌کند و تحقّق پیدا می‌کند».

جریان غیرانقلابی، از کمکهای ایران به محور مقاومت ناراحت است

وی در پایان بیان شاخص‌های جریان غیرانقلابی، اظهار داشت: این جریان از کمک‌های ایران به محور مقاومت ناراحت است؛ و با عوام‌فریبی ذهن مردم را نسبت به حمایت ایران از مقاومت مخدوش می‌کند.

وی گفت: همین روزها که مقاومت و لبنان در میانه یک جنگ سرنوشت‌ساز قرار دارد و آماج حملات صهیونیست‌ها شده و حضرت آقا هم واجب کردند که همه به فلسطین و لبنان کمک کنند، ببینید این جریان چگونه برخورد خواهد کرد.

صهیونیستها نمیتوانند راهبردی جهت نجات از مردابی که خودشان درست کردهاند ارائه دهند

خطیب جمعه کرج با بیان اینکه امروز صهیونیست‌های کودک کشِ غاصب نمی‌توانند راهبردی جهت نجات از مردابی که خودشان درست کرده‌اند ارائه دهند، بیان داشت: این مفلوک بیچاره بعد از یک سال هنوز نتوانسته است از پس حماس و تونل‌های آن برآید و اهدافی را که گفته بود دست پیدا کند، بعد هدف جدید درست کرده و به لبنان حمله کرده و دست به بازی خطرناک دیگری زده و آن حمله به خاک لبنان و کشتار بی‌گناهان است و سازمان ملل هم مثل همیشه لال و گنگ.

وی افزود: با چند عملیات خاص و ترورهای جمعی و شهادت تعدادی از فرماندهان حزب‌الله القاء می‌کنند که مقاومت از کار افتاد در حالیکه خودشان می‌دانند این‌طور نیست. حمله می‌کنند و کودکان و زنان را می‌کشند تا مقاومت را بشکنند اما مقاومت قوی‌تر از گذشته و با استحکام بیشتر تا نابودی کامل اسرائیل پیش خواهد رفت.

وی گفت: ۲ میلیون نفری که امروز صبح به پناهگاه رفتند یعنی حملات حزب‌الله در حیفا و عراق در جولان و یمن در ایلات کاری و دقیق بوده است. چرا اجازه پخش تصاویر را نمی‌دهند؟

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی افزود: نتانیاهو خیال کرده اگر جنگ را گسترش بدهد می‌تواند برای نجات از بحرانی که در آن افتاده کابینه و مردم و مخالفان را منسجم کند؛ و از طرف دیگر مقاومت را مجبور به قبول توافقات کند و الا حمله زمینی انجام دهد؛ اما نفهمیده که آتش عذاب خود را گداخته‌تر کرده و خود را به نابودی قطعی نزدیک‌تر کرده است. تا وقتی به غیرنظامیان حمله می‌کند به تعبیر رهبری یعنی پیروز میدان مقاومت بوده است.

اصابت موشک بالستیک حزب‌الله به مقر موساد، دلهای کودک کشان و اربابان منحوسشان را به لرزه درآورد

وی در ادامه بیان داشت: اصابت موشک بالستیک حزب‌الله به مقر موساد فقط قلب تل‌آویو را نلرزاند بلکه دل‌های جنایتکاران و متجاوزان و کودک کشان و اربابان منحوسشان را به لرزه درآورد. اسرائیل می‌خواهد تا انتخابات آمریکا و پیروزی ترامپ ادامه دهد تا شاید دیوانه‌ای به کمک دیوانه دیگر بیاید؛ اما قطعاً چیزی به نفع اسرائیل تغییر نخواهد داد.

مقاومت در اوج آمادگی است

وی با تأکید بر اینکه مقاومت در اوج آمادگی‌ است، گفت: حتی کمک کشورهای دیگر هم سودی ندارد. مثل تحرکات اخیر که آمریکا با کمک امارات می‌خواهد یک جبهه جدیدی را علیه یمن و انصار الله راه بیندازند تا تمرکز یمن را علیه صهیونیست‌های خبیث کم کنند؛ که تاریخ نشان داده استحکام مقاومت بیشتر می‌شود.

امام جمعه کرج به سالگشت شهادت نوجوان ۱۲ ساله فلسطینی محمد الدوره اشاره کرد و گفت: روز شهادت او شد روز همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی؛ و این شهادت موج و هیجانی درست کرد که از آن طوفان الاقصی برخاست تا مرگ اسرائیل را نزدیک کند.

تضاد ما با اسرائیل، از آرمانها و اصول انقلاب اسلامی است؛ ولو اسلحه در دست نداشته باشد

وی ادامه داد: در این جنگ چون می‌گویند چیزی به نام غیرنظامی در غزه وجود ندارد بدون هیچ ملاحظه‌ای حتی کودکان را که مظلوم‌ترین هستند را می‌کشند. غیر از ۱۶ هزار کودکی که تا حالا کشته‌اند هم ۱۷ هزار کودک، یکی از والدین و یا هر دو را از دست داده‌اند.

وی اظهار داشت: ما که با این موجود خبیث غاصب و پلید سروکار داریم، آیا اگر او اسلحه‌اش را زمین گذاشت نباید دیگر با او کاری داشت؟

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی گفت: آقایان حرف انحرافی نزنند! اگر کسی این حرف را بزند قطعاً اشتباه کرده است؛ چون این کشور از اساس جعلی است و باید از جغرافیای دنیا محو شود؛ چه سلاح به دست باشد و چه نباشد. این از آرمان‌ها و اصول انقلاب اسلامی است که با اسرائیل در تضادیم ولو اسلحه در دست نداشته باشد.

نیروهای انقلابی و عملیاتی استان البرز برای مبارزه با اسرائیل، اعلام آمادگی می‌کنند

وی خاطر نشان کرد: هم الان اعلام آمادگی می‌کنیم که اگر زمینه حضور در منطقه مهیا باشد، فقط حزب‌الله و نیروهای انقلابی استان البرز به همراه حماسه‌آفرینان لشکر عملیاتی سیدالشهدا، صحنه‌هایی برای صهیونیست‌های خبیث فراهم خواهند کرد که از هیچ خاطره‌ای محو نشود.

جریان انقلابی دائم بصیرت دهی کند که چرا باید در محور مقاومت باقدرت حاضر باشیم

خطیب جمعه کرج در بخش پایانی بیانات خود با تأکید بر اینکه جریان انقلابی باید دائم بصیرت دهی کند که چرا باید در محور مقاومت باقدرت حاضر باشیم، اظهار داشت: چون اولاً دین و آموزه‌های اسلامی از ما این را می‌خواهد؛ و ثانیاً ایران باید عمق راهبردی خود در منطقه را حفظ کند و تا می‌تواند برای خودش در فرامرزها امنیت ایجاد کند.

وی در خاتمه بیان داشت: همه باید در نابودی جرثومه فساد و پلیدی و سبوعیت نقش جدی داشته باشیم؛ وظیفه همه است که به جهان اسلام برای مبارزه با فتنه‌های مثلث عربی عبری غربی کمک کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha